Nazwisko to marka

W firmie rodzinnej, w której nazwisko jest częścią nazwy marki, przywiązuje się szczególną rolę do wizerunku. Strzeże się go jak wyjątkową, bezcenną wartość i postrzega w kategoriach honoru rodziny.

– W firmie rodzinnej przywiązuje się szczególną rolę do społecznych elementów wizerunku firmy takich jak rzetelność i przyjazny stosunek do wszystkich interesariuszy firmy:

klientów, pracowników, kontrahentów i społeczeństwa. Te elementy wizerunku postrzega się w kategoriach honoru rodziny. Często też firmy rodzinne są przywiązane do marketingowych elementów wizerunku takich jak produkcja rzemieślnicza, produkt ekskluzywny, tradycyjne technologie. Przywiązanie do tych aspektów wizerunku, to już sprawa strategii rozwoju firmy. W zależności od sytuacji może ono działać na korzyść tego rozwoju, lub być jego hamulcem -mówi prof. Andrzej J. Blikle, współwłaściciel rodzinnej firmy cukierniczej A.Blikle.

W firmie rodzinnej Blikle niedawno miała miejsce rewolucja związana z odejściem dawnej grupy pracowników wysokiego szczebla, również tych odpowiedzialnych za rozwój franczyzy. Łukasz Blikle, syn profesora i sukcesor, zdecydował się na budowę własnego zespołu pracowników. Na franczyzobiorców nie miało to szczególnego wpływu.

– Od naszych franczyzobiorców oczekujemy zachowania wizerunku firmy we wszystkich jej aspektach -i tych społecznych, i tych marketingowych. Dla mnie szczególną wartością każdej placówki w sieci franczyzy jest osobowość jej właściciela. Bo to osobowość kształtuje wizerunek – mówi prof. Andrzej J. Blikle.

Biznesem utworzonym przez rodzinę łatwiej, wygodniej i sprawiedliwiej się zarządza. Szybciej wybacza się słabości i niedyspozycje współmałżonkowi, dziecku, rodzicom, rodzeństwu niż wspólnikowi. Wielu franczyzodawców uważa, że idealnym franczyzobiorcą jest mała firma rodzinna, pracujące wspólnie małżeństwo, czy rodzeństwo. Wszak strategiczne decyzje i dobre pomysły nie muszą się rodzić wyłącznie na sali obrad zarządów. Mogą powstawać przy nakrytym do kolacji stole albo podczas rodzinnego spaceru.

Grażyna Marcinia

 

Spis treści:

Część I: https://www.cpkrakow.pl/firmowe-dynastie/
Część II: https://www.cpkrakow.pl/firmowe-dynastie-cz-2/
Część III: https://www.cpkrakow.pl/firmowe-dynastie-cz-3/

Facebook Comments
  • Firmowe dynastie cz.2

    Energia i entuzjazm Niektórzy ekonomiści postrzegają rodzinne przedsiębiorstwa jako mało e…
  • Firmowe dynastie

    We franczyzowych firmach rodzinnych – niezależnie od ich wielkości – oprócz wy…
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Informacje prasowe

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Jak wygląda wulkanizacja opon?

Jeżdżąc po ulicach różnych miast, z pewnością można spotkać szyldy z napisem „wulkan…