We franczyzowych firmach rodzinnych – niezależnie od ich wielkości – oprócz wyników finansowych liczą się również wartości moralne. Żyjąc i pracując w warunkach ciągłych turbulencji, firmy zaczynają przywiązywać wagę do tych elementów, których nie da się ująć w sprawozdaniach finansowych. To, co zarządy wielkich korporacji uznają za wartości, wskazując na zapisy w misji przedsiębiorstw, nie jest tożsame z wartościami, jakie reprezentują firmy rodzinne.
Statystyki pokazują, że firmy rodzinne to dzisiaj zdecydowana większość przedsiębiorstw na świecie. Szacuje się, że w Polsce zarejestrowanych jest ponad milion takich firm. Część z nich utworzyła struktury franczyzowe i partnerskie, wielu także weszło w nie w charakterze biorców systemu.
Dr Adrianna Lewandowska kierująca Instytutem Biznesu Rodzinnego uważa, że dla franczyzodawców będących firmami rodzinnymi bardzo istotne jest, aby spotkać się z przyszłymi partnerami na poziomie tego samego systemu wartości. Czy franczyzobiorca w przyszłości będzie wyznawał te wartości w wymiarze moralnym, czy tylko przy podpisywaniu umowy deklaruje utożsamianie się z nimi?
– W firmach rodzinnych, przyszły partner biznesowy oceniany jest również pod kątem etyki oraz spojrzenia na świat przez pryzmat tych samych wartości. W korporacjach nie ma to żadnego, albo prawie żadnego znaczenia -podkreśla dr Lewandowska i dodaje, że osobiście poznała przypadek odmowy wejścia do sieci franczyzowej, wyłącznie z powodu braku porozumienia na poziomie wartości.
Spis treści:
Część I: https://www.cpkrakow.pl/firmowe-dynastie/
Część II: https://www.cpkrakow.pl/firmowe-dynastie-cz-2/
Część III: https://www.cpkrakow.pl/firmowe-dynastie-cz-3/
Firmowe dynastie cz.2 – Portal informacyjny
11 października 2018 w 15:18
[…] 2 minuty temu Firmowe dynastie […]