Gdzie ucieka płyn do spryskiwaczy?
Najczęstsze uszkodzenia samego układy spryskiwaczy szyb.
Wielu kierowców ma to do siebie, że zapomina kompletnie o płynie do spryskiwaczy. Najczęściej dotyczy to okresu letniego. Inaczej sprawa wygląda zimą oraz jesienią, gdy mamy do czynienia z dużą ilością wody oraz błota. A gdzie szukać problemu w razie bardzo szybkiego ubywania płynu podczas nieużywania jego? Wyszukiwanie wycieków samochodowych jest bardzo ważne. Jednak jednocześnie musimy wiedzieć, że wyszukiwanie wycieków samochodowych jest niezmiernie trudne.
Jak to jest z tym wyszukiwaniem źródeł wycieków?
W wielu samochodach zbiorniczek płynu właśnie do spryskiwaczy ma miejsce w nadkolu. Bardzo jest utrudniony do niego dostęp i wymagany jest demontaż koła. Usterką bardzo częstą jest także dziura w przypadku uderzenia podczas jazdy kamienia. Zbiorniczek nada się w takiej sytuacji tylko i wyłącznie do wymiany. Na różnego rodzaju aukcjach znajdziemy wiele używanych części z gwarancją dobrego stanu technicznego i mających cenę bardzo przystępną. Wymiana nie stanowi większego problemu. Musimy wiedzieć, że aby sprawdzić szczelność układu należy wlać wodę, całą wypsikać, a do tego zalać płynem odpowiednim do spryskiwaczy. Może to być płyn letni bądź też płyn zimowy. Gdy w w zbiorniczku nie znaleźliśmy żadnego wycieku, to szukać powinniśmy w przewodach. Do uszkodzenia ich najczęściej chodzi w części tylnej pojazdy. Konkretnie jest to tylna klapa. Tenże element jest ruchomy, a przewód zaś jest narażony na zagięcia. Na nich z czasem powstają dziury.